Г ерманският автомобилен производител потвърди, че новият GLC ще се произвежда в Алабама от 2027 г. Новината идва, след като през последните седмици топ мениджмънтът на Mercedes намекна неколкократно, че в завода на марката в Щатите има излишен капацитет.
Да ли е това, дали са мита, дали са високите разходи за труд в Германия, дали е комбинация от всичко това, но е факт, че още един модел, който към момента се произвежда в Бремен, Германия, поема към поточните линии в САЩ. Може би Тръмп ще постигне целите си, може би не, остава да видим.
Но тази новина ни заинтересува особено, след като вчера публикувахме новина, озаглавена „Защо в Германия производството на автомобили е обречено да продължи да спада“. Основната теза в нея е, че производството на автомобили в Германия е най-скъпото в целия свят, което води до непрекъснато намаляване на обема произведени автомобили.
В анализ на Oliver Wyman се казва, че в Германия разходите за труд при производството на един автомобил възлизат на $3307, докато в САЩ те възлизат на $1341. Така че, каквито и да са причините за изнасянето на още един модел извън пределите на Германия, за Mercedes това ще е печеливш ход.
А в завода на марката в Тъскалуса към днешна дата се произвеждат GLE, GLS, GLE Coupe, Mercedes-Maybach GLS SUV, както и EQE SUV, EQS SUV, Mercedes-Maybach EQS SUV.
В завода си в Алабама Mercedes е вложил към днешна дата грубо $7 млрд., включително $1,2 млрд. след 2017 г. за производството на електрически автомобили и батерии в завода си в окръг Биб, Джорджия.